یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اپل تسليم خواسته‌هاي ترامپ شد

آيفون - اپل

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰


به دنبال فشار دونالد ترامپ رييس جمهور منتخب آمريکا بر شرکت‌هاي فناوري براي توليد محصولاتشان در داخل خاک ايالات متحده، اپل نيز تسليم اين فشارها شد.

وايمکس نيوز- به نقل از ديلي دات، اپل پيشنهاداتي براي توسعه کمي و کيفي کارخانه هاي توليد محصولات خود در داخل آمريکا ارائه کرده است.

اپل بخش عمده کار مونتاژ توليدات خود را در کشور چين انجام مي داد تا هزينه توليد آيفون و ديگر محصولاتش را کاهش دهد، اما ترامپ مي گويد اپل و ديگر شرکت هاي مشابه بايد محصولات خود را در داخل ايالات متحده توليد کنند تا از افزايش نرخ بيکاري در آمريکا جلوگيري شود.

از جمله برنامه هاي اپل در اين زمينه گسترش دامنه فعاليت هايش در منطقه Mesa در آريزوناست. همچنين اين شرکت قصد دارد به توليد ديتاسرور و کالاهاي ديگري مانند مدارهاي چاپ شده، باتري، برخي اجزاي نمايشگرهاي ال اي دي و .... در اين ايالت بپردازد.

اپل با اجراي اين طرح خواهد توانست مواد اوليه مورد نياز براي ساخت محصولات ياد شده را بدون پرداخت ماليات يا هزينه اضافي وارد کند. پيش از اين فورد و تويوتا هم به علت فشارهاي ترامپ از ساخت کارخانه در مکزيک و برخي کشورهاي ديگر منصرف شده و اعلام کرده بودند کارخانه هاي جديد خود را در داخل خاک آمريکا ايجاد مي کنند.
منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو